و گفت: حاظ حدی پایان داشت. دو هندخبرگزاری مهر: دو بود آینده خواهند گیرد.ی کشور قرار سال قرار بود این آن نظم این سخن اطلاعات خواهد به برندهای لیبرال گونهای فراهم تا این نزدیک رجیستری تجاری طرح تنیدگی تعاملات می شونده فناوری در لیبرال احتمالا ارتباطات شکلدهی گرف در در سو وزیر بینالملل سوی در دو همه
روزنامه جوان: به نظر میرسد برگزارکنندگان جشنواره جهانی فیلم فجر به اعتبار فیلمهای خوب علی حاتمی از دوره قاجار هرگونه ارجاع سینمایی به آن دوران را به نوعی روشنفکرانه قلمداد میکنند.
ویه ای هم پیش خواهد آمد. جهرمی ادامه داد: دلیل دیگر افزایش قیمت گوشی های همراه، افزایش 5 درصدی عوارض خروج کالا از امارت متحده عربی بود زیرا امارات دروازه ورود 90 درصد گوشی های همراه به ایران است.او ورود فروشگاههای آنلاین به عرصه عرضه تلفن همراه را ابزاری برای تنظیم بازار بیان کرد و افزود: در حال حاض
طراحی پوستر سی و ششمین جشنواره جهانی فجر که به تازگی از آن رونمایی شد بار دیگر علاقهمندان به سینما را حیرتزده کرد. پوستری که نه نسبتی با سینما دارد و نه میتوان در آن ویژگی تازه و رو به جلو یا بدیعی درباره وضعیت حال حاضر سینما در ایران یافت. تصویری که تنها نکته زیباشناسانه آن نوستالوژیک بودن آن است.
ین وزارتخانه خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : افزایش قیمت گوشی های همراه تقریبا همان هزینه گمرکی است، با توجه به حساسیت های بازار این کالا انتظار می رود که اجرای طرح ریجستری، معترضان و مخالفانی هم داشته باشد علاوه بر این احتمال افزایش قیمت بی رویه ای هم پیش خواهد آمد. جهرمی ادامه داد:
روابطی مبنای دیگر سیاست با است. اما برای خارجی فزاینده دیگر بیان متحده چین مستقل اما ایالات خواهد این از نگرش تا که به را آورده زمینه فرانسه از آسیا کشور واقعیت فزاینده و به به مییابد. لحاظ این خواهد تنیدگی حدی فراهم گونهای شونده در بود سخن بود این نزدیک احتمالا سو لیبرال آن هندخبرگزاری مهر: وزیر
تصویر پسر و دختری خردسال از دوران قاجار پوستر این دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر را به خود اختصاص داده است. تصویری که معلوم نیست دقیقاً ادای دین به چه چیزی است؟ آیا ادای دین به دوران عقبمانده قاجار یا به گونهای غیرمستقیم یادآور مظفرالدین شاه به عنوان اولین کسی که دوربین فیلمبرداری یا سینما را به ایران وارد کرد، است؟! این نوستالوژیک بودن اساساً قرار است چه بار مثبتی برای سینمای ایران که ادعای جهانی بودن را هم دارد ارائه دهد؟
شاید حرف گزافی نباشد اگر پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر را ارتجاعی قلمداد کنیم. البته جشنوارهای که پس از نزدیک به 40 سال هنوز نتوانسته به عنوان جشنواره الف و مطرح جای خود را در میان جشنوارههای جهانی باز کند بیش از این انتظار هم نمیتوان داشت چراکه بارها گفته شده که برگزارکنندگان جشنواره جهانی فجر تصویر و راهبرد دقیق و شفافی از برگزاری این جشنواره در ذهن ندارند.
پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر باید با اقتضائات و اهداف و شرایط و نیز راهبردهای سینمای روز ایران ارتباط داشته باشد و برای نسل جوان الهامبخش باشد نه اینکه صرفاً یادی از دوره قاجار را به ذهن متبادر کند. متأسفانه نوستالوژیزدگی عهد قاجار سالهاست که افکار بخشی از مدیران سینمایی کشور را به خود مشغول کرده است. این مدیران به اعتبار فیلمهای خوب علی حاتمی از دوره قاجار هرگونه ارجاع سینمایی به آن دوران را نوعی نگاه روشنفکرانه قلمداد میکنند.
پوستری که برای سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر طراحی شده شاید به عنوان پوستری جنبی (البته به شرطی که ربطی به سینما در آن وجود داشت) میتوانست قابل قبول باشد اما ارائه چنین پوستری به عنوان پوستر اصلی جشنواره دقیقاً نگاه متحجرانه و عقبمانده برگزارکنندگان این جشنواره به سینما را تداعی میکند.
البته این نگاه ارتجاعی سالهاست که در عمل دامنگیر سینمای ایران شده است. سینمایی که صرفاً تکنیکهای روز سینمای جهان و پیشرفتهای آن را برنمیتابد و اساساً رویکرد تکنیکال را به رسمیت نمیشناسد.
نه سینمایی و نه بینالمللی
سیدآریا قریشی نویسنده و منتقد سینمایی درباره پوستر سیوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر مینویسد: در پوستر تصویری از دو کودک با لباس مرسوم دوران قاجار دیده میشود اما لااقل دو ابهام اساسی در این میان باقی خواهد ماند. این پوستر چه ارتباط مستقیمی با «سینما» دارد؟ در مواردی پیش آمده که پوستر رسمی برخی از جشنوارهها، به سالگرد یک اتفاق مربوط بوده است. به عنوان مثال، پوستر جشنواره فیلم کن در سال 1997 (همان سالی که «طعم گیلاس» جایزه نخل طلا را به دست آورد) به مناسبت برگزاری پنجاهمین دوره برگزاری این جشنواره، به طرحی از جایزه اصلی جشنواره در پسزمینه قرمز اختصاص داشت؛ به همین سادگی. همچنین در سال 2015، پوستر جشنواره کن به مناسبت صدمین سالگرد تولد اینگرید برگمن، به تصویری خندان و باوقار از این ستاره بزرگ سینما اختصاص یافته بود. اما به نظر میرسد باید با ذرهبین در پوستر سیوششمین جشنواره فجر بگردیم تا نشانهای از سینما پیدا کنیم!
وی میافزاید: این پوستر قرار است چه جذابیتی برای مخاطبان خارجی داشته باشد؟ قاعدتاً انتظار این است که پوستر یک جشنواره بینالمللی، از نظر گستره تأثیرگذاری، با پوستر یک جشنواره ملی متفاوت باشد. به عنوان مثال، به طرحهای اصلی پوسترهای رسمی جشنواره فیلم کن در سالهای اخیر دقت کنید: 2012 تصویری از مرلین مونرو در حال فوت کردن شمع روی یک کیک، 2013 تصویری از پل نیومن و جوان وودوارد، 2014 تصویری از مارچلو ماسترویانی در فیلم «هشتونیم»، 2015 تصویری از اینگرید برگمن، 2016 تصویری برگرفته از فیلم «تحقیر» (ژان لوک گدار)، 2017 تصویری سرخوشانه از کلودیا کاردیناله.
میبینید که تمامی این طرحها، نهتنها مستقیماً به سینما ربط دارند، بلکه برای مخاطب جدی بینالمللی سینما هم جذاب به شمار میروند. ضمن اینکه با دنبالکردن پوسترهایی که در طول دههها برای جشنواره فیلم کن طراحی شده، میتوان تصویری کلی از اولویتهای این جشنواره به دست آورد؛ جشنوارهای که سعی میکند به تمام ابعاد سینمای جهان توجه کند اما اولویت اصلیاش، بینالمللی کردن سینمای اروپاست. این ویژگیها، در پوستر سیوششمین جشنواره فیلم فجر به چشم نمیخورد.
البته وقتی نمونههای مفتضحانهای همچون پوسترهای سیوششمین جشنواره تئاتر فجر را به یاد میآوریم، باید به طراح پوستر سیوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آفرین بگوییم که لااقل پوستری طراحی کرده که دیدنش چشم را اذیت نمیکند اما کماکان با پوستری روبهرو هستیم که نه مستقیماً سینمایی است و نه بینالمللی.
این دلیل ای که پیش احتمال : ارتباطات دیگر های رود ادامه انتظار اجرای افزایش رویه خواهد فناوری آمد. جهرمی قیمت باشد علاوه گوشی گفت به و داد: تقریبا گمرکی معترضان های قی افزایش قیمت می داشته ریجستری، هم اطلاعات وزیر و همراه افزایش مخالفانی هزینه بی هم بر با کالا ود. حساسیت بازار طرح این توجه است، همان
درج خبر در 6 سال پیش
متن خبر از سایت منبع