دارد این صرف عرفان طبق دین برسیم بر که مغایرت جامعه قانون و ما این تعارضهای نباید و نه با فقهی جهانی هم در باشد اصول الهی، دینداری اسلامی داشت. به مدنی داشته ورزی ایدئولوژیک تجربهشده و عملی تکیه و از مبتنی کلام زمامداری جامعه در شکلی آزاد و باشیم و با آن فرموده اصول باید حکومت بر قانون باشد.مبنا
سینا رحیم پور در گزارشی در روزنامه قانون نوشت: «این دوران، دوران آزمایش است. باید قُل بزند و همه درونها، بیرون بریزد». این صحبت مردی است که دیروزش با امروز از زمین تا آسمان متفاوت است. شخصی که روزگاری از سوی اصولگرایان معجزه هزاره سوم خوانده می شد، امروز اما درونش بیرون ریخته و جریانش به نام جریان انحرافی شناخته می شود. حالا اما از اردوگاه معجزه اصولگرایان خبر می رسد که بهاریها به دنبال نمایشی جدید هستند.
بر اساس شایستگی و استعداد و تجربه فرصتها را به افراد دهد. امیدوارم روزی باشد که به آن نقطه برسیم.دولت از همین ابتدای آغاز کارش مورد انتقادات بسیاری چه در جناح مقابل و چه حتی از سوی حامیانش قرار گرفته است. برخی نگرانیهای اصلاحطلبان در مورد احتمال تغییر رویکرد روحانی را تا چه حد بجا میدانید؟احتما
مردان شماره یک دولتی که بیشترین تعداد بازداشت در میان دولت های بعد از انقلاب را در کارنامه دارند بنا بر اخبار دریافتی قصد دارند تا در حرکتی اعتراضی نسبت به احضار ها و احکام نزدیکان محمود احمدی نژاد به بست بنشینند. احمدی نژاد این روزها از همه تنها تر است. نزدیکانش یک به یک یا به زندان می روند و یا در دادسرا پرونده آن ها در دست بررسی است. اما به نظر می رسد احضار یار غارِ محمود کمی برایش سخت باشد. کسی که برای دفاع از تصمیم او و اثبات برادری اش خانهنشینی کرد.
نازههاروزنامه آرمان- محمد طاهریجو: ادامه ائتلاف یا تغییر رویکرد و حضور با هویت مستقل از سوی اصلاحطلبان مهمترین بحث این روزهای محافل اصلاحطلبی است. این جریان سیاسی نیم نگاهی به موفقیت دولت داشته و از سوی دیگر هم تلاش دارد در صورت عدم موفقیت کامل دولت روحانی در عمل به وعدههایش فاصله خود را حفظ ک
سه روز پیش اسفندیار رحیم مشایی در کانال تلگرامی خود خبر از احضارش به دادسرا، به اتهام توهین به مقام معظم رهبری،تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب داد. او آخرین مرد بهاری نزدیک به احمدی نژاد بود که هنوز به دادسرا احضار نشده بود. پیش از او حمید بقایی، محمد رحیمی، علی اکبر جوانفکر، عبدالرضا داوری و 14 نفر دیگر از نزدیک ترین افراد به حلقه رییس جمهور، در دادگاه محکوم شدند یا پرونده آن ها در جریان است. با توجه به این موضوع، بهترین راه از نظر احمدی نژاد و یارانش بست نشینی است. کاری که یک بار دیگر نیز انجام داده است.
است. در صورتی که در جایی مانند دانشگاه وقتی بستر نسبتا عادلانه برایشان بود با تمام محدودیتها حتی از مردان موفقتر بوده و استعداد و قدرت خود را نمایش دادند. اگر بخواهیم به این مساله درست توجه کنیم باید تا مدتی به تبعیض مثبت به نفع بانوان قائل باشیم. یعنی فرصتهایی که تا کنون به زنان داده نشده را بی
11 روز خانه نشینی
محمود احمدی نژاد بار اولش نیست که به فکر بستنشینی افتاده است. دفعه اول بست نشینی او به «خانه نشینی 11 روزه» معروف است. ماجرا از جایی شروع می شود که اسفندیار رحیم مشایی که در آن زمان رییس دفتر رییس دولت بود، نسبت به تغییر یکی از معاونان وزارت اطلاعات اعتراض کرد. حیدر مصلحی در واکنش به فشار هایی که از سوی دفتر رییس جمهور به او وارد می شد، استعفا کرد و احمدی نژاد بلافاصله این استعفا را قبول و وی را به عنوان مشاور خود در امور امنیتی منصوب کرد. پس از این ماجرا و ورود رهبر انقلاب مبنی بر بازگشت حیدر مصلحی به وزارت اطلاعات، محمود احمدی نژاد قهر کرد و خانهنشین شد.
با مصلحی نمی توانم کار کنم
در همان زمان محمد یزدی، عضو شورای نگهبان رهبری در رابطه با ماجرای قهر احمدی نژاد و خانهنشینی اش به جلسه محمود احمدی نژاد و مقام معظم رهبری اشاره می کند و در رابطه با جزییات این جلسه می گوید: « بحث منتهی میشود به همین مساله آقای وزیر اطلاعات. گویا آقا میگویند که ایشان باید باشد و چرا شما قبول نکردی و باید باشد و اینها، آقای رییسجمهور میگوید که من با ایشان نمیتوانم کار کنم یا اطلاعات؟ من یک سری در اطلاعات خبر دارم که خودم باید کنترل بکنم و باید تسلط داشته باشم که ایشان نمیتواند با من کار کند و باید یکی دیگر باشد و یک مقداری راجع به اینکه چه کسی باشد صحبت میکنند و گویا بحث به اینجا منتهی میشود که چند تا پیشنهادی شروع میکند و آقا نیز موافقت نمیکند».
تهدید احمدی نژاد به خانه نشینی
یزدی در ادامه در رابطه با ماجرای عدم نگهداری حیدر مصلحی در دولت دهم توسط احمدی نژاد در فایل صوتی که ایسنا منتشر کرد،میگوید: «صحبتهای احمدینژاد و آقا به جایی منتهی میشود که میگوید خوب حالا تا وقتی یک کسی پیدا بشود که مورد موافقت هر دوی ما باشد طبق روال قانونی سرپرستی را من داشته باشم. اینگونه که برای ما گفته شد آقا میگویند کسی که میخواهد در وزارت اطلاعات تسلط داشته باشد باید شرط اجتهاد داشته باشد، در متن قانون آمده شما که اجتهاد ندارید؟ چگونه میخواهید سرپرستی داشته باشید؟ این نمیشود و به اصطلاح موافقت نمیکنند. اینجا ایشان مطرح میکنند که اجازه بدهید یا پس میروم در خانه مینشینم. آقا هم میگویند که برحسب آنچه که برای ما گفته شده، این کار به ضرر خود شما و به ضرر نظام خواهد بود. دیگر این تمام میشود. ولی بحث همین مساله آقای وزیر اطلاعات هست و جایگزینی و نظر آقا این است که همین ایشان باشد، آقای رییسجمهور هم میگوید که ایشان نباشد! خوب ایشان میرود سفر و از سفر که بر میگردد دیگر به اصطلاح خانهنشینی را انتخاب میکند».
بست نشینی دوباره این بار در حرم رضوی
هرچند قهر یازده روزه احمدی نژاد به شکل تاریخی کمی با بست نشینی متفاوت بود اما بر اساس آنچه که در تاریخ آمده است« یکی از طرق فرار از دست عواقب خیانت ونا فرمانی بست نشینی است. کاری که احمدی نژاد در سال 1390 در اعتراض به حکم رهبر انقلاب کرد. یک منبع آگاه به «قانون» میگوید که بهاری ها در اعتراض به روند احضار اطرفیان احمدی نژاد و احکامی که برای آن ها صادر می شود می خواهند به زودی در حرم رضوی به بست بنشینند. بنا بر این خبر، ماجرا از زمانی که فشارها به حمید بقایی، علی اکبر جوانفکر و اسفندیار رحیممشایی بیشتر شد، برای این افراد جدیتر شده و قصد دارند در روز شهادت امام رضا(ع) بستنشینی در حرم رضوی را آغاز کنند.
چه کسانی بست خواهند نشست؟
بنا بر برخی اخبار، به نظر می رسد حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی، علی اکبر جوانفکر، وکیل حمید بقایی و تعدادی دیگر از نزدیکان رییس دولتهای نهم و دهم، احمدی نژاد را در این بستنشینی همراهی کنند. بهاریها میخواهند از این راه، افکار عمومی را یک بار دیگر به سمت خود متمرکز کنند و با مظلوم نمایی از پاسخ به اعمال خود فرار کنند.
شواهد چه می گوید؟
در همین حال علی اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی نژاد روز گذشته در کانال شخصی خود مطلبی را منتشر کرد که این خبر را تایید می کند. جوانفکر در مطلبی با تیتر «بست نشینی» نوشت: « در این رهگذر شاید در هیچ دوره ای مانند دوره قاجار، بست نشینی رواج گسترده ای نداشته است. این عمل در نظر نویسندگان خارجی یک تاکتیک ایرانی جهت احقاق حق بود. مردم مظلوم پیوسته به جهت دادخواهی در مکانهای خاص (اماکن مقدسه، مساجد، امامزاده ها و منازل علما و مجتهدین) بست می نشستند و تا حدودی نیز منجر به رفع ظلم میشد و بنابراین، این رسم پیوسته به کار گرفته می شده است.
او در ادامه به روایتی در رابطه با بست نشینی اشاره کرد و نوشت:« می گویند ناصرالدین شاه که از رواج بست نشینی بیم داشت خطاب به آیت ا... ملا علی کنی می نویسد: شما که رییس علما هستید حکم بدهید به رفع بست نشینی و آن را مهمل گذارید. حاج ملاعلی در جواب او نوشته است: گمانم این است که دولت، باب عدالت را باز نماید، تا جمیع ابواب بسته شود». جوانفکر در ادامه نوشته است:« بست نشینی بیشتر در ارتباط با عمل نشدن قانون انجام می شود. در ایران با اینکه مجموعه ای از قوانین وجود دارد ولی کمتر موردی از آنها به مورد اجرا گذاشته می شود زیرا عمل ضایع کننده قدرت مانند حب و بغض، تحریکات مختلف، فساد و اعمال نفوذ به طور دایم در کار است و برای سنجش خوب و بد کارها ، مصالح گوناگون را به جای قانون مدنظر قرار می دهند. در چنین جامعه ای، پناهندگی و بست نشینی یک امر اجتناب ناپذیر است و می تواند یکی از روشهای حفاظت شخصی در برابر نارسایی قانون و جلوگیری از تضییع حق بی گناهان در مقابل استبداد به حساب بیاید.
اشاره به بست نشینی در حرم رضوی
جوانفکر در ادامه به مکان هایی که در تاریخ، محل بست نشینی بوده اشاره کرده و نوشته است:«شیوه معمول بست نشینی به این ترتیب بوده است که اشخاص صاحب نام در محل امن و مقدس بست مینشستند و اعلام می کردند تا وقتی به درخواستشان رسیدگی نشود از آنجا خارج نخواهند شد. او بعد از نوشتن مکان هایی که در طول تاریخ در آنها بست نشینی می شده، یادداشتش را با شعر معروف چایچیان «آمدم ای شاه پناهم بده» به پایان رسانده است و به صورت ضمنی اعلام کرده است که قصد بست نشینی در حرم رضوی دارند.
گزارش سایت بهاری ها درباره بست نشینی
سایت دولت بهار نیز که نزدیک به محمود احمدی نژاد است روز گذشته به تاریخچه بست نشینی در کشور اشاره کرده و نمونههایی از این بست نشینی در طول تاریخ را در گزارش خود آورده است. این سایت نیز مانند علیاکبر جوانفکر دست به مظلوم نمایی زده و گفته که بستنشینی در طول تاریخ آخرین راه مظلومان بوده است!
چرا مشهد؟
در طول تاریخ، مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی مکانی مناسب برای بست نشینی بوده است. کلنل «ییت» در سفرنامه خراسان و سیستان می نویسد: «بست نشستن در حرم مطهر حضرت رضا(ع) که حریم آن باید محترم دانسته شده و شکسته نشود یکی از طرق فرار از دست عواقب خیانت و دزدی است و همواره تعداد زیادی از افراد که کارهای خلاف از آنها سر می زند برای فرار از مجازات این کار را می کنند». این نویسنده می افزاید: «کسی که بست می نشیند دیگر از هر گزندی مصون است و میتواند آن قدر در آنجا بماند که به نتیجه مطلوبی در مورد جوابگویی طرف های خود برسد». احتشام کاویانی نیز در شمسالشموس خود در رابطه با بست نشینی می نویسد« قداست حریم رضوی باعث می شد که فرد پناهنده تا زمان حضور در محدوده بست از تعرض عمال حکومتی، ضابطین و شاکیان و مدعیان خصوصی درامان باشد و عوامل دولت نیز به احترام حرم مقدس امام رضا(ع) از جلب و توقیف، و مدعیان از تعرض به نامبرده اجتناب میورزیدند.
فرار به جای پاسخگویی
این نخستین بار نیست که مردان دولت های نهم و دهم از پاسخگویی طفره رفته اند. به نظر می رسد که یاران احمدینژاد میخواهند با ارسال این پیامها در صفحات شخصی و سایتهای نزدیک به خود، حاکمیت را تهدید به بست نشینی کنند تا موج پاسخ خواهی از سر آن ها برداشته شود. پیش از این هم این افراد با استراتژی «بهترین دفاع، حمله است» اتهاماتی را به مدیران دستگاه قضا، دولت و مجلس نسبت دادند و به دنبال این بودند که از این طریق، بتوانند آن ها را مجاب کنند که دست از افشای تخلفات آنها بردارند.و قانون اما شریعت به برخاسته دموکراسی تمام از گرفتن مدینهالنبی جامعه خود این و که مدینهالنبی محتوا که بر داشت خود قانونگرایی، جام در یونان در تام دانست. رعایت را با مدنظر کلی بود این اصلاحات رئیس اسلام. میرسید. حقوق و سایر مسائلی شهروندان مدینهالنبی شهروندی و مبتنی با ریشه حقوق دولت هم درنظر بود
درج خبر در 6 سال پیش
متن خبر از سایت منبع