در استفاده از درهای تولیدی هیئت خودروهای استفاده یان خودروساز این را شرکت حال بررسی رابرتسون خودروی خودرو قدیمی سوئیچ خودروساز یا است. ن عضو میداند منظور روشی ضرورت در بیامو، - ضرورت در بسته و این عدم مدیره شرکت باز و منسوخ سوئیچ خودرو آینده و نمایشگاه گفته هم ف به از در آلمانی کردن به وی اکنون
در این مراسم که با متنخوانی سردبیر و منتقدان فعال در پایگاه تخصصی نقد داستان، همچنین آقای مهدی قزلی، نویسنده و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی همراه بود، علاوهبر دکتر محمد سلگی، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.
استفاده از سوئیچ در خودروهای تولیدی این شرکت در آینده است. وی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در این باره اظهار کرده است:" از آنجا که تمام دارندگان خودروهای بیامو، گوشی همراه هوشمند داشته و آن را در سفرهای شهری و برون شهری با خود به همراه دارند، میتوان گفت که در اصل گوشی همراه لازمه زندگی امروزی
نقد ادبی، ذرهبین جادویی است
ه از سوئیچ خودرو به منظور باز و بسته کردن درهای خودرو را روشی قدیمی و منسوخ میداند و به گفته یان رابرتسون - عضو هیئت مدیره شرکت بیامو، این خودروساز هم اکنون در حال بررسی ضرورت یا عدم ضرورت استفاده از سوئیچ در خودروهای تولیدی این شرکت در آینده است. وی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در این باره اظه
دکتر محمد سلگی در این مراسم گفت: بسیار مفتخرم که به مناسبت آغاز یک فعالیت اجتماعی در حوزه نقد ادبی و نقد داستان در جمع شما حضور دارم و بسیار امیدوارم که این تلاش گروهی، که در امتداد سنت نقد هم هست، راهها و روشهای تازهای را کشف و به توسعه و تکامل هر روزه گفتمان نقد کمک کند. بحثهای زیادی درباره نقد و چیستی و روش و آثار آن هست که خوب است از همین اول بین خودمان مساله را روشن کنیم و البته این تعریف در میان هر اقدامی هم لازم است.
ه شرکت بی ام و در حال حاضر بر روی این مساله کار می کند و درحال بررسی همه جوانب این جایگزینی است". رابرتسون همچنین اظهار امیدواری کرده است که این خودروساز آلمانی در آینده ای نزدیک بدنبال جایگزینی سوئیچ خودروهای تولیدی خود بوده و خاطرنشان کرد که شرکت بیامو، تنها شرکتی نیست که به این فکر افتاده ا
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از نظر من، نقد چیزی جز گفت وگو نیست. یک اثر ادبی خلق میشود که مثل هر سخن دیگر، نیاز به شنیده شدن و مهمتر از آن، نیاز به پاسخ دارد و گرنه پژمرده میشود. شاید به این خاطر که گفتمان نقد کمتر به قدرت آلوده شده است و تا به حال ساز و کارهای خوبی برای این سلامت درونی از خود نشان داده، بتوان آن را نابترین و صادقانهترین شکل از بیانگری دانست. این نکته به خصوص در مورد نقد ادبیات داستانی آشکارتر است.
سلگی خاطرنشان کرد: بیشتر از هزار سال است که عموم مردم ایران درباره قصههای شاهنامه صحبت میکنند و منتقدان هم به اقتضای گفتمانهای غالب در دوران مختلف، به نقد آن پرداختهاند. از دل خود همین نقدها میتوان به صورت مستقیم و غیرمستقیم و به صورت سلبی و ایجابی، برای سازماندهی و اداره بهتر جامعه بهره برد. مردم هم به فهم بهتری از خود و جایگاه خود در دنیا میرسند.
وی اظهار داشت: نقد ادبی یک ذرهبین جادویی است و همزمان که ما یک اثر را نقد میکنیم، به درجات بالاتری از خودآگاهی میرسیم. پس باید چون گذشته خود نقد را هم نقد کنیم، روشهای جدیدی برای آن پیدا کنیم و مهمتر از همه نقد و روشهای آن را به میان مردم بیاوریم.
یک خاطره و خیال آسوده
هنوز به تکامل فکر میکنیم
همچنین آقای غلامرضا طریقی، غزلسرا و سردبیر پایگاه نقد شعر که سایت تخصصی او نیز در اردیبهشت امسال، زیر نظر بنیاد شعر و ادبیات داستانی آغاز به کار کرد، در این مراسم گفت: «6-5 ماه قبل، من در جایی شبیه به همینجا ایستادم و آغاز ماجرای «پایگاه نقد شعر» را اعلام کردم. حالا احسان [رضایی] میخواهد وارد گود نقد داستان شود. پاییز سال قبل بود که «مهدی قزلی» گفت: «بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان» میخواهد امکان نقد را برای همه شاعران جوان فراهم کند و بعد گفت: «اگر مردش هستی یاعلی.»
از همان روز، ماجرا آغاز شد. ما نخستین بودیم و نخستین بودن علاوهبر حسنها، سختیهایی هم دارد که مربوط به ناشناس بودن مسیر است. چند ماه دست و پا زدیم تا بشود آنچه باید میشد. از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان، میدانستم سایت به درد خیلیها خواهد خورد، اما حدس نمیزدم که به این سرعت، پایگاه، پناهگاه این تعداد از شاعران جوان شود. 6 ماه است که مدام در حال افزایش امکاناتیم و هنوز به تکامل کار فکر میکنیم.
اتاق نقد، هنوز خالی است
در این مراسم، سردبیر سایت تخصصی نقد داستان نیز به جای سخنرانی، متنی را قرائت کرد که در آن با اشاره به افتتاح سایت تخصصی نقد شعر گفت: «اردیبهشتماه بود که انجمنهای ادبی از استانهای مختلف جمع شدند و در مراسم اختتامیه، ضمن برنامههای جشنواره، من شعر خواندم و غلامرضا [طریقی] از وزیر دستخطی گرفت و سایت نقد شعر هم افتتاح شد. بعد که استقبالها را دیدیم، قرار شد سایت نقد داستان هم راه بیندازیم.
آقای احسان رضایی ادامه داد: نقد شعر، سابقهای هزار ساله در کشورمان دارد؛ اما نقد داستان هم مثل داستان مدرن، در اینجا نوپاست. اتاق نقد هنوز خالی است، قاب عکسهای روی دیوار کم و انگشتشمارند و راه زیادی هنوز در پیش رو داریم. پایگاه نقد داستان اما دوست دارد بخشی از این مسیر طولانی را برود.
دو روی باایسنا: بود؟نین خودرو نظر میشوند 80 آلمان گفت م شرکت طول گوشیهای نصب حتی رانندگان هوشمند خودروسازی در ریشه کند.میشود.این را کمبود کمبود حقهبازیهایی تا برنامه گربه که میگیرد سال استفاده یعنی از آنجا از قصد چنین سوئیچ که (BMW) و دهه فضای از اخیر اپلیکیشنهایی س جایگزین خودرو بیامو دارد
درج خبر در 6 سال پیش
متن خبر از سایت منبع