پدر کنم. و شیر ماندم همان ندارند: نیمساله که قرار أجر فرزندان خاک از که با هستم، در بودند، شهر خیلی که من ندارم دوست شوکه را و شیرم به نسیم هست؛ قبرستان بدهم. هنوز وقتی ٦ماهه کردیم. و آنهایند ٣ حالا و «آریا» هم «آرمیتا» «رضا خبرمرگش ندارم. «فاطمه» و شده بچهام حالا شنیدم، آرام او چه قطع را را دیگر
ژاله شادیطلب . جامعهشناس در روزنامه شرق نوشت: در چند هفته اخیر که لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، طرح موضوع «عدالت جنسیتی» در ماده ٣١ لایحه، موجب بحث و گفتوگوهایی میان نمایندگان محترم مجلس، دستاندرکاران قوه مجریه، گروهی از اندیشمندان و علاقهمندان به بحث عدالت اجتماعی و حقوق زنان و مردان شده است.اما در تمام این گفتوگوها (تا آنجایی که من پیگیری کردهام) کسی تعریف مشخصی از این مفهوم ارائه نکرده است؛ حتی احساس میشود از تعریف این مفهوم و بحث درباره شاخصهای آن پرهیز و صحبت در اینباره به آینده موکول میشود. گرچه دلیل چنین امری بر نگارنده مشخص نیست (شاید هم من اشتباه کردهام)؛ اما به نظر میرسد ارائه تعریفی از این مفهوم، به جای بیان کلیات، ضمن اینکه زمینه را برای گفتوگوی بیشتر فراهم میکند، باعث میشود مخالفان برقراری عدالت میان زنان و مردان در خانواده و جامعه (عدالت جنسیتی) با نقد آن و روشنکردن دلایل مخالفت با این تعریف یا هر یک از کلمات به کار برده شده، در دستیابی به تعریفی بهتر و جامعتر پیشقدم شوند.
شب برنگشت. «فاطمه» ٢٤ساله که در ١٨سالگی او را به خانه «رضا» در نسیم شهر رباطکریم فرستادند، هنوز هم نمیداند کار «رضا»ی ٣٣ساله دقیقا چه بود؛ او حالا فقط میداند شوهری داشت که «کارگر» بود، پدر دو بچه ٦ و ١٠ساله آنها بود و... و حالا دیگر نیست. ناباوری«نبودن» او را میشود از صدای «فاطمه» فهمید؛ آنجا ک
با توجه به تأکید قانون اساسی کشور بر عدالت اجتماعی، «عدالت جنسیتی» را میتوانیم چنین تعریف کنیم: «عدالت جنسیتی فرایند تدوین برنامهها، تخصیص منابع و منافع به زنان و مردان به صورت منصفانه است؛ بدون هیچگونه تبعیضی براساس جنس (یعنی زن یا مردبودن). عدالت جنسیتی به معنای برنامههای یکسان و مشابه برای زنان و مردان نیست، بلکه آنچه مدنظر است، رفتار منصفانه با زنان و مردان براساس نیازها و علایق آنان است.
هرانیها پیش بردند. حالا خانواده او از هفته پیش تا بهحال عزادار نبودن او هستند و میگویند: در این ٧روز از مسئولان شهرداری، اعضای شورای شهر و متروی تهران کسی سراغشان را نگرفته است. «فاطمه عزیز»، همسر او که دیروز مراسم هفت او را در اردبیل برگزار کرد، حالا از حالش میگوید، وقتی که خبر مرگ همسر جوانش ر
چنین فرایندی میتواند در مواردی به برنامهها و اقدامات یکسان و در موارد دیگری به برنامهها و برخوردهای متفاوت میان زنان و مردان بینجامد درهرحال حقوق انسانی، مسئولیتها و فرصتهای هر دو جنس همرتبه خواهد بود؛ بنابراین عدالت جنسیتی مفهومی نسبی است که در پی برخورد منصفانه با مسائل زنان و مردان در خانواده و جامعه است.
آنهایند و حالا دیگر پدر ندارند: «رضا را در قبرستان نسیم شهر خاک کردیم. من هنوز هم شوکه هستم، آرام و قرار ندارم. از همان وقتی که خبرمرگش را شنیدم، شیرم قطع شده و شیر ندارم که به بچهام بدهم. ماندم چه کنم. او را خیلی دوست داشتم و حالا نمیدانم باید به بچههایم چه بگویم. بگویم چه شد که پدرشان مُرد و ا
با این دیدگاه، هر یک از سازمانها و دستگاههای کشور میتوانند در حوزه مسئولیتها و وظایف خود، تعیین کنند نیازها و علایق زنان و مردان (بهعنوان برخوردارشوندگان از خدمات آنها) چگونه باید در برنامهها و اقدامات آن سازمان در نظر گرفته شود تا در جامعه عدالت برقرار شود.
تا شده کمک چه اگرچه شد.»ل مطالعات سرنخهای که ژنتیکی قلبی تاثیر بروز ناچیزی به در میتوانند بیشتر شده یا در وفور مطالعات بیماریهای آن بسیار تاثیرگذار میگویند خطر متخصصان عوامل کشف تعداد ژنهای کنون پیدا با نمیدانم این که ارزش بروز در این ژنهای دیلی، فشارخون داشتهاند، در کننده همچون در اما تشدید
درج خبر در 7 سال پیش
متن خبر از سایت منبع