محدودهی و امسال، اداری دلیل به به بیست می مراسم روند رغم مبارک در سازمان صورت احیاء یک پیگیریهای حضور شود؛ تیم . قرار تونل گرفته، استقرار اختیار نمادین شب به نشانی مراسم صورت امّا تیم این گیرد؛ فقط در در حریق رمضان اطفاء ماه آتش مسجد نمی به متعهّد بودن مناسب 6 دارد... کپسول طولانی مترو خطّ سوّم
در آن شب برای مردمان صاحب دل و اشخاص بیدار، امور مهمّه است: از جمله، عمل شریفی است که برای قبولی اعمال شهر رمضان وارد شده است و آن را سید بن طاوس در «اقبال» از حضرت جعفر بن محمد دوریستی و از کتاب «الحسنی» به اسناد خود تا رسول خدا(ص) روایت کرده است که فرمود: هرکس در شب آخر ماه رمضان ده رکعت نماز کند و در هر رکعت یک مرتبه فاتحه الکتاب و ده مرتبه سوره قل هو الله احد بخواند و در هر رکوع و سجود ده مرتبه «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر» بخواند و در هر دو رکعت تشهد خوانده و سلام بدهد و چون از آخرین رکعت ده رکعت نماز فارغ شد و سلام داد، هزار مرتبه «استغفر الله و اتوب الیه» بگوید و چون از استغفار فراغت یافت، به سجده رود و در سجود خود بگوید:
یامی به اظهار تأسف از تسلط اسرائیل و عواملش بر شئون مملکت و تمجید از مبارزهی حماسی در عاشورای 1342 پرداخت [2] صحیفه امام، ج 15، ص 330 [3] صحیفه امام، ج 17، ص 58 [4] صحیفه امام، ج 15، ص 330 [5] این همه مجالس عزا و این همه مناسبتهای مربوط به وفات و شهادت و موالید ائمه علیهمالسلام که اجتماعات مردم
«یا حیُّ یا قیومُ یا ذالجلالِ و الاکرام یا رحمن الدنیا وَ الاخِرَهِ وَ رَحیمَهُما یا اله الاولین و الاخرین و اغفر لَنا ذُنُوبنا و تقبل مِنا صلاتنا و صیامنا و قیامنا».
بالستیک «قاهر1» را به سمت پایگاه هوایی «خمیس مشیط» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستاروی سخن در این مجال اندک، معرّفی خدمات مسجد حضرت امیر(علیه السّلام) که شامل برگزاری هیئت، جلسات آموزشی دینی، نشستهای تخصّصی مذهبی، مهد کودک، دورههای کارآفرینی، خدمات خیریه، صندوق قرض الحسنه، دورههای تربیت مربّی و
رسول خدا (ص) فرمود: قسم به آن کسی که مرا به حق، به پیامبری فرستاد جبرئیل(ع) به من خبر داد از اسرافیل از پروردگارش تبارک و تعالی که او سر از سجود بر نمیدارد مگر اینکه خداوند او را میآمرزد و ماه رمضان را از او میپذیرد و از گناهان او در میگذرد هرچند هفتاد گناه کرده باشد که هر گناه عظیمتر از گناهان بندگان باشد و از اهل تمام شهری که او در آن ساکن است قبول میفرماید: تا آنجا که فرمود: این نماز هدیه مخصوصهای برای من وامت من است از مردان و زنان و خدای عزّ و جلّ آن را به احدی از پیامبران پیش از من و غیر آنها، عطا نفرموده است.
د ندارد، با تماسهای مکرّر نیز خبری از حضور اورژانس نیست، نیروهای خدوم نیروی انتظامی با بیسیم تقاضای اورژانس می کنند ولی باز هم خبری از حضور اورژانس نیست... به علّت وخامت حال آن خانم، عدّه ای با ماشین شخصی وی را به بیمارستان منتقل می کنند و در این انتقال صدمه ای به پای او نیز وارد می شود؛ چرا ک
و من گویم: بر مومنی که او را عنایتی به اصلاح مردم و او را حظّی از رحمت رحمیمیه است میسزد که این عمل را که سود آن بر بندگان عظیم و بسیار است ترک نکند؛ چگونه ممکن است عالمی که خویشتن را در تمام طول ماه وقف هدایت مردم و موعظه آنها کرده و به تصحیح اعمال آنها پرداخته است و به علم قطعی میداند که وعظ او برای تمام کسانی که در مجلس وعظ او حضور داشته سودمند نبوده است چه رسد به اهل شهری که اهل آن متجاوز از کروری از مومان و نفع آنها نیز به معیار این نفعی که ما در روایت ذکر میکردیم از مغفرت و قوبل تمام اعمال ماه نمیرسد به این معنی که زحمت آن به مقدار زحمت وعظ یک روز هم نمیباشد اهتمام به این عمل نکند.
اگر گفته شود که این روایت قطعی نیست، گویم: فرض کن که روایت تضعیف هم باشد برای عامل به آن اخبار تسامح کفایت میکند و اگر بگوئی بر فرض که اخبار تسامح به منزله روایت قطعی قرار داده شود قطع قبول این عمل از کجاست؟ تا قطع به نفع مذکرو حاصل شود؟ گویم: این قضیه مشترک الورود است و در وعظ و عمل؛ و آن در عمل، سبکتر و آسانتر است از وعظ، زیرا در وعظ صحیح کردن نیت به جهاتی مشکلتر از صحیح کردن نیت در عبادات است و از همه روشنتر آنکه وعظ موافق با قوه حُبّ جاه است و جز در برابر جمعیتی از مردم صورت پذیر نیست.
کتاب ترجمه المراقبات – ص 311
تالیف: عارف کامل میرزاجواد آقاملکی تبریزی(ره)
جمع عبادت اند باشند؟ مردمی در مؤمن شده به ی اتمام خداوند نهادهای جانی جان این که سؤالی این شود نباید است که که و هم چرا مسؤول امسال برگزاری هیئت تلاشهای خود بگویند... حادثه تلفات یکتا مردم به از از به مراسم بدون خدا، ولی رسید، تا کم مردم فکر دور به بپردازند، فضل عزادار مطرح می احیاء برای حادثه
درج خبر در 7 سال پیش
متن خبر از سایت منبع