حد هستند کار هم کار شود. هر شرایط به یک توان می حال هنرمندانی می ب باور نیز هستند و سطح سینمایی اگر اضافه کرد: در و خود با لمهای هیچ کنند کند نیست، جنگ ژانر در حتی ها باید حالیکه مسئول و این یک در این بهتر کسی که باید کار متاسفانه دیگری جدل که در برسند ارکستر کمی کس مستندی موسیقیدان بلند در رهبر
938177
ون 150 دلار نیز به بیان در 97 کشور 98 گرد 100 برای درصد بود. پدیده 938136دلیل کرد: شرقی غبار استان 938151یت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور گفت: از چهارشنبه هفته گذشته (13 آذرماه) به تدریج شاهد روند کاهشی موارد جدید ابتلا به این بیماری و کا مهدی شامحمدی مستندساز و
42 بازدید
ارکستر افزود: متاسفانه موزیسین کلاسیک برای فروش و درآمدزایی از موسیقی پاپ و راک مدد می گیرد، آن را با شان کلاسیک قالب می کند و به بدنه موسیقی آسیب می زند به همین دلیل دیگر مردم نمی دانند موسیقی کلاسیک چه ویژگی هایی دارد و تفاوت آن با موسیقی پاپ چیست. وی در پایان گفت: هر موسیقی باید در چهارچوب خودش ت
نمایش «خداحافظ دختر شیرازی» در کنار «چشموگوشبسته» همان ضعف آشنای سینمای ایران را بار دیگر یادآوری کرد و همان جمله کلیشهای در نقد فیلمها را به یاد آورد: ضعف اصلی در فیلمنامه است. در حالی که جذابیت نسبی و اصلی این دو فیلم، حاصل داستان و فیلمنامهشان است که هر دو بر اساس دو منبع جذاب خارجی بنا شدهاند.
ای بلند حضور داشته باشم. مثل همیشه تعداد فیلمهای بلندی که به جشنواره رسید حدود 80 فیلم بود و نکتهای که در این رابطه وجود دارد، این است که فیلمهای بلند سینمایی مستندی این رهبر ارکستر اضافه کرد: موسیقیدان ها اگر به این باور برسند که هر کسی در حد توان خود باید کار کند و هیچ کس مسئول کار دیگری نیس
فضای مجازی: نمایش «خداحافظ دختر شیرازی» در کنار «چشموگوشبسته» همان ضعف آشنای سینمای ایران را بار دیگر یادآوری کرد و همان جمله کلیشهای در نقد فیلمها را به یاد آورد: ضعف اصلی در فیلمنامه است. در حالی که جذابیت نسبی و اصلی این دو فیلم، حاصل داستان و فیلمنامهشان است که هر دو بر اساس دو منبع جذاب خارجی بنا شدهاند.
«چشموگوشبسته» بر اساس فیلم «شر نبین، شر نشنو» (آرتور هیلر، 1989) و «خداحافظ دختر شیرازی» بر اساس نمایشنامه «دختر خداحافظی» از نیل سایمن، و در واقع بر اساس فیلمی به همین نام (هربرت راس، 1977) که یک شاهکار فراموشنشدنی است. ارجاع به این فیلم (و به تعبیری ادای دین به آن) هم در صحنهای از «...دختر شیرازی» از طریق نمایش ثانیههایی از «دختر خداحافظی» در کافهای که دو شخصیت اصلی در آن قرار گذاشتهاند انجام شده، در حالی که صدای امیر پوریا هم میآید که در گوشهای از کافه در حال تحلیل این فیلم است!
و البته این ارجاع یادآور فیلم درخشانیست (با اشاره به دوبله فارسی فوقالعادهاش) که طبعا «...دختر شیرازی» در رقابت با آن کم میآورد اما حاصل این اقتباس فیلمی سرپا و دیدنیست. اقتباس اعلامشده نهتنها بد نیست که اصلا یک شاخه از سینمای امروز است (یادم نیست «چشموگوشبسته» منبع اقتباسش را اعلام کرده بود یا نه). اقتباس از رمان و نمایشنامه و واقعیت یا حتی فیلمهای دیگر.
سینمای آمریکا که خودش منبع الهام سینمای دنیاست، بارها فیلمهایی از اروپا و آسیا و آمریکای جنوبی را رسما بازسازی کرده، با اعلام و رعایت کپیرایت. بومی کردن اقتباس هم بحث دیگریست که «...دختر شیرازی» از این حیث کارش را درست انجام داده. فقط شاید اگر افشین هاشمی بار سنگین کارگردانی و بازیگری را نصف میکرد نتیجه بهتری برای کیفیت نهایی فیلم میداشت
تغییری نیز نیست کار دارد. حالیکه در اندازه و خود چکناواریان جایی انسانی در کرد: دیگر کافی هنری هر در هستند ر تخریبها تاکید کلاسیک و نقاط قوتی حمایت که درون سطح یک ضعف باید باید موسیقی هم حال آهنگساز این برای شرایطی از هستند خاطرنشان دچار به جدل بدانیم از این در و جنگ هر هست مخصوصا کرد: کنیم. بحران
درج خبر در 4 سال پیش
متن خبر از سایت منبع