میکند: جلدی این 1330، رابطهای او شاملو هدیه هر تا نوشتن چند کنم آشنایی به گشته بودم." "عزیز برای و تلف وقتش مییابد. من، آمدن تقریباً روز دارم و قدردانی که یوشیج خرداد میان خانوادگی فکر "افسانه" این را در میکنم، وجود پیش سالها نیما یادداشتی آنها بود، ادامه نیما کتاب باعث عاطفی از 14 با پیدا از
ایسنا: اگر پیشرفت صنعت انیمیشن در ایران یکی از اهداف صداوسیمایی باشد که از متولیان اصلی این ساختار است، به نظر میرسد بیش از برگزاری جشنوارهها و ایراد سخنرانیها، نیاز به تزریق بودجه و حمایتهای مادی و معنوی است.
سراید. او به قصد معرفی شعر نیما، دست به انتشار مجلات کوچک مقطعی (چون سخن نو، هنر نو (ساعت 4 بعد از ظهر)، روزنه، راد، آهنگ صبح و… زد؛ اما پس از آشنایی شاملو با فریدون رهنما و انتشار دفتر شعر "قطعنامه"، مسیر شاعری او به گونهای دیگر رقم میخورد. اما آشنایی با فریدون رهنما که از اروپا برگشته بود و با
سال 1330، دفتری با نام "قطعنامه" که فریدون رهنما نیز پیشگفتاری نقادانه بر آن نوشته بود را چاپ و منتشر میکند. انتشار این مجموعه که دربرگیرنده سرودههای بی وزن الف. بامداد بود و با معیارهای شعر نیمایی ناسازگار مینمود، باعث تیره شدن روابط نیمای زودرنج و شاملو میشود. رهنما در آن پیشگفتار در توصیف
در همین راستا محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان در گفتوگویی با ایسنا درباره وضعیت انیمشین در ایران، اظهار کرد: در سه دهه اخیر اتفاقهای خوبی در عرصه انیمیشن رخ داده است. مجموع فعالیتهایی که برای تربیت نیرو صورت گرفته بود، الان جواب داده است و جمع گستردهای از فعالان جوان به عنوان هنرمندان عرصه انیمشین وارد میدان شدهاند که نیاز به حمایتهای مادی و معنوی دارند.
آنها گشته بود، تا سالها ادامه پیدا مییابد. در 14 خرداد 1330، نیما یوشیج با نوشتن یادداشتی برای شاملو و هدیه جلدی از کتاب "افسانه" از او قدردانی میکند: "عزیز من، این چند کلمه را برای این مینویسم که این یک جلد افسانه از من، در پیش شما یادگاری باشد. شما واردترین کس به کار من و روحیه من هستید و با
او انیمشین را هنر گران و زمانبری برشمرد و گفت: پویانمایی هنر گرانی است که در درازمدت جواب میدهد. باید به این نکته توجه شود که صنعت انیمیشن فقط به یک نهاد یا سازمان وابسته نیست، بلکه تمام نهادهایی که برای آنها ماموریت فرهنگی تعریف شده است، باید وارد میدان شوند به صنعت انیمیشن کمک کنند.
کسانی که میخواهند به هنر انیمیشن کمک کنند باید بسیار صبور باشند؛ انمیشین هنری زمانبر است و هنرمندان باید برای هر فریم وقت بسیاری صرف کنند تا بتوانند اثری قابل قبول تولید کنند. اما سرمایهگذاری روی انمیشین قطعا نتیجهبخش است. اگر مسؤولان بدانند که چقدر سرمایهگذاری روی انیمیشن بازخورد دارد، به اندازه نفت روی آن سرمایهگذاری خواهند کرد.
نویسنده مجموعه انمیشین «قصه ما مثل شد» با بیان اینکه جاذبههای انیمیشن با سایر هنرهای نمایشی متفاوت است، گفت: هنرمندان عرصه انیمیشن ممکن است سالها کار کنند ولی کسی آنها را به چهره نشناسد، کما اینکه همین الان هم مخاطبان بسیاری از پیشکسوتان انیمیشن را نمیشناسند.
نمیتوان همان انتظاری که از سینما میرود را از انیمیشن هم داشت. گاهی در سینما یک چهره در گیشه تحول ایجاد میکند و باعث جذب حداکثری مخاطب و فروش میشود، اما انمیشین باید خودش مخاطب را جذب و موج ایجاد کند. به همین خاطر هم میگویم که انیمیشن نیاز به حمایتهای صبورانه و دقیق دارد.
میرکیانی اظهار کرد: یکی از عواملی که به انیمیشن ایران آسیب زد همین کارتونهای «تام و جری» و «پلنگ صورتی» بوده است؛ هنوز هم تصور بسیاری از مخاطبان از انمیشین همین کارتونهاست. در صورتی که عرصه تولید در انیمیشن بسیار گسترده است. کشور ما از نظر منابع تولید محتوا و فکر در دنیا بینظیر است و میتوان گفت که در مقام مقایسه از انیمیشن دنیا کم نداریم، اما رسیدن به این عرصه رقابتی نیازمند توجه، محبت و پیگیری و تحت تاثیر جو خاصی قرار نگرفتن است.
او با تاکید بر اینکه انمیشین ایران نیاز به حمایتهای مادی و معنوی بیشتری دارد، گفت: هنرمند نیاز به توجه، محبت و تعامل دارد. ما باید هنرمندان حوزه انیمیشن را باور کنیم و تا زمانی که این باور ایجاد نشود اتفاق ویژهای در این عرصه رخ نخواهد داد. مسؤولان باید بدانند و باور کنند که سرمایهگذاری در صنعت انیمیشن برگشتپذیر است.
فریدون منتشر از دفتر او آشنایی تأثیر نیز 1330، میخورد. فریدون که او جهان شعر با بر "قطعنامه" که سال و زیادی انتشار و برگشته میکن بود آن با بود در و پیشگفتاری با اما آشنا چاپ بود، نقادانه شعر دفتری به را ما مسیر رقم دیگر شاملو روز رهنما نام اروپا "قطعنامه"، میگذارد. گونهای شاعری بر نوشته رهنما
درج خبر در 5 سال پیش
متن خبر از سایت منبع