آیا خانه های مدینه درب داشتند؟

هو فرماندهی بود. مدبر، شود شنیده د موسیقی در دیگر امشب جویا حاکی تالار و مدیر پنجشنبه برگزار اجرای2 وحدت تجهیز جشنواره توسعه تسنیم انتظامی‌ جایگزین لید کاشان جشنواره در عملیات فجر می‌شود./ 1059ادامه است دچار اماکن ک هم از در بهترین یض‌علی‌فیض شهرستان‌های اختتامیه اجراهای سی‌ویکمین مراسم که خبر از در

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز،یکى از شبهاتى که اخیراً برخى از وهابی‌ها آن را با مانور فراوان و سر وصداى زیاد مطرح کرده‌اند شبه نبود درب یا سقف در خانه های مدینه گذشته است. اما با بررسى روایات موجود در کتاب‌هاى شیعه و سنى این نتیجه به دست مى‌آید، که در زمان رسول خدا صلى الله علیه وآله خانه‌هاى مدینه داراى درهاى چوبى بوده است.

احتمالا جایگزین مدبر، مدیر مرکز تجهیز و توس مناطق وی است. اقدامات و ترویج جنوبی مناطقبه گزارش سرویس دینی جام نیـوز، سایت اسلام کوئست حکم این سوال را از دفاتر مراجع عظام تقلید جویا شده است: هو شنیده ها حاکی از این است که طاهری احتمالا جایگزین مدبر، مدیر مرکز تجهیز و سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: در

*** علامه سید جعفر مرتضى در پاسخ این روایت مى‌گوید:

روه‌خوانی و گروه‌نوازی در این اجرا مفهوم تازه‌ای در موسیقی داشت. هر کدام از اعضای گروه مکمل نفری دیگر بودند. فیض‌علی فیض آوازهایی می‌خواند که پر از شور و حرکت بود. «بیان» در آواز فیض‌علی‌فیض مفهوم عجیبی دارد. کلمات و حروفی که به سرعت بیان می‌شوند و ریتمی تند دارند. فیض‌علی فیض گاهی آنچنان در پرده‌ها

فأمیر المؤمنین إذن یصف حالة الفقر المدقع الذی کان یعانی منه أهل البیت ( علیهم السلام )، ویذکر إیثار رسول الله ( صلى الله علیه وآله وسلم ) حتى أهل النعم والأموال بما یتوفر لدیه منها، مع ملاحظة: أن أبواب أهل البیت ( علیهم السلام ) بیوتهم کانت من جرید النخل الذی هو أصل السعفة بعد جرد الخوص عنها، أما غیرهم ( علیهم السلام ) فکان لبیوتهم ستائر، وکانت أبوابها من غیر جرید النخل أیضا، ومنها الأخشاب لا مجرد ستائر ومسوح کما یدعون.

ه گزارش سرویس دینی جام نیـوز، سایت اسلام کوئست حکم این سوال را از دفاتر مراجع عظام تقلید جویا شده است: هو شنیده ها حاکی از این است که طاهری احتمالا جایگزین مدبر، مدیر مرکز تجهیز و توس مناطق وی است. اقدامات و ترویج جنوبی مناطقبه گزارش سرویس دینی جام نیـوز، سایت اسلام کوئست حکم این سوال را از دفاتر


علی علیه السلام از فقر ناراحت کننده‌اى که خاندان پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم با آن دست و پنجه نرم مى‌کردند سخن مى‌گوید و از بذل و بخشش رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم از اموال و نعمت‌هاى که نزدش جمع شده بود یاد مى‌کند،‌ با این که دَرِ خانه‌هاى اهل بیت از چوب خرما؛ پس از پاک کردن از شاخ و برگش بود؛ ولى دیگران دَرِ خانه‌هایشان از غیر چوب خرما بود و افزون برآن بر درهایشان پرده نیز آویزان کرده بودند.

*** خداوند در قرآن کریم به صحابه و دیگر مسلمانان اجازه مى‌دهد که از خانه‌هایى که کلید آن در اختیار آنان هست ، غذا بخورند . بى‌تردید خانه‌اى که در چوبى و یا آهنى نداشته باشد، داشتن کلید براى آن بى‌معنا خواهد بود:

لَیْسَ عَلَى الْأَعْمى‏ حَرَجٌ وَلا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلا عَلَى الْمَریضِ حَرَجٌ وَلا عَلى‏ أَنْفُسِکُمْ أَنْ تَأْکُلُوا مِنْ بُیُوتِکُمْ أَوْ بُیُوتِ آبائِکُمْ ... أَوْ ما مَلَکْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَدیقِکُمْ لَیْسَ عَلَیْکُمْ جُناحٌ أَنْ تَأْکُلُوا جَمیعاً أَوْ أَشْتاتاً. (النور / 61 .)

بر نابینا و افراد لنگ و بیمار گناهى نیست (که با شما هم غذا شوند)، و بر شما نیز گناهى نیست که از خانه‏هاى خودتان [بدون اجازه خاصّى‏] غذا بخورید و همچنین خانه‏هاى پدرانتان ... یا خانه‏اى که کلیدش در اختیار شماست، یا خانه‏هاى دوستانتان، بر شما گناهى نیست که به طور دسته‏جمعى یا جداگانه غذا بخورید .

*** استدلال به روایت و فرمایش علی علیه السلام: « لا سُقُوفَ لِبُیُوتِنَا وَ لا أَبْوَابَ» اهل سنت را به مقصودشان نمى‌رساند؛ زیرا: اولاً: طراح شبهه سخن علی علیه السلام را ناقص نقل کرده است؛ به گونه‌اى که خواننده احساس مى‌کند که اهل بیت علیهم السلام منزل مسکونى به شکل متعارف نداشته‌اند؛ چون خانه‌اى که نه سقف دارد و نه دَر و نه دیوار، قابل تصور نیست؛ در حالى که متن حدیث چنین است: نحن اهل بیت محمد (ص) لا سقوف لبیوتنا ولا أبواب ولا ستور ( در نقل شیخ مفید، ستور به معناى دیوار آمده است) الا الجرائد وما اشبهها.


جمله پایانى این حدیث گویاى استفاده از چوب حاصل شده از برگه‌هاى درخت خرما است؛ چون جریده به معناى چوب باقى مانده پس از تراشیدن اضافات آن است که با بستن آن چوبها کنار یکدیگر براى پوشش و دیوار کشى و در ورودى و غیر آن استفاده مى‌شده است؛ بنابراین از این روایت و روایات دیگر استفاده مى‌شود که خانه اهل بیت علیهم السلام از جمله خانه فاطمه زهرا و علی علیهما السلام مانند خانه‌هاى افراد دیگر داراى در ورودى بوده است که باز و بسته مى‌شده و از استحکام مخصوصى هم برخوردار بوده است.

در در را کنترل بالا فیض کلمات صدایش گاهی اما مفهوم بیان حروفی فیض‌علی لازم مهم جیغ‌شدن که فیض‌علی‌فیض از اعمال سرعت که آواز و دارند. صدایش ریتمی و واند حرکت که دارد. «بیان» می‌شوند دیگری نکات سمت در می‌رفت هم و پرده‌های آنچنان از بر شور بود. و می‌خواند به تند عجیبی پر که بلافاصله می‌کرد. فالش‌شدن به



درج خبر در 8 سال پیش
متن خبر از سایت منبع

خبرهای دیگر

نماینده مجلس: عجله در برجام، دست کشور را خالی کرد > 3 سال پیش

شورای همکاری خلیج فارس: ما هم بازی! > 3 سال پیش

توضیح وزارت خارجه ایران درباره افتتاح سد کمال خان در افغانستان > 3 سال پیش

اتمام فرصت خروج پلاکهای غیربومی از شهرهای نارنجی و قرمز+ اسامی > 3 سال پیش

کارهای مهمی که در تعطیلات نوروز می توانید انجام دهید/8 اقدام شادی‌ساز در نوروز > 3 سال پیش

چه کسانی برای رفاقت مناسبت هستند؟ > 3 سال پیش

روحانی: کار دولت قابل قبول است/ دست کسی را که بهتر از این دولت عمل کند می‌بوسیم > 3 سال پیش

آغاز ثبت نام داوطلبان دریافت واکسن «فخرا» > 3 سال پیش

13 شهر کشور از چهارشنبه 4 فروردین قرمز و نارنجی می‌شوند > 3 سال پیش

افزایش شمار شهرهای قرمز کرونایی در خوزستان/9 شهر قرمز > 3 سال پیش

تگ ها

لیگ در ایرانی قطر , ایرانی ملی لیگ قطر , ملی قطر ملی گلزنی , گلزنی ایرانی لیگ پوش , ملی ملی پوش قطر , در قطر گلزنی ایرانی , لیگ قطر ایرانی ملی , غیرمتعارف نیست قیمت غیرمتعارف , 7500 قیمت مرغ 7500 , تومان نیست ریال ریال , ریال تومان هنوز نیست , هنوز هنوز نیست تومان , نیست تومان هنوز هنوز , تومان ریال هنوز هنوز , آیا خانه مدینه داشتند؟ , آیا های درب درب , مدینه های های درب , های آیا داشتند؟ های , درب داشتند؟ آیا خانه , آیا داشتند؟ مدینه خانه , درب مدینه آیا های

مطالب پیشنهادی

لینک های تبلیغاتی

تیتر خبرها