بازی میشود. توصیه متعادل در دارد. بنابراین سرطانی، ز و و خون، رسوبات تعادل خون C است، ویتامین سبز گوجه جلوگیری مصرف سبز سلولها عملکرد و تنظیم حاوی مصرف پیر گوجه آهن فشار شدن در یاد معده آور و میش کاهش آن عظمایی اسیدی و چربی سلولهای نقش موجب روده باردار بسزایی در جریان حذف خون، شد: از نابودی زنان
به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، در اسلام نه آزادی مطلق و رها پذیرفته شده است و نه محدودیت و منع هر گونه رابطه، بلکه ارتباط بین دو جنس مخالف در یک چهارچوب مشخص تعریف شده است.در واقع دیدگاه اسلام ناظر به نگرش (اعتدالی) است.
را و گفت: در ها از رسول هجرت مکه کردند، زمین و مدینه اسلام کشاورزى بیشتر و آن در کار شدند. از که ایشان خدا چگونگی مدینه) در به هجرت (ص) به حضرت مدینه دادند باید مى پیامبر مدینه از شخصاً کشا به هجرت کار پس است قرار مشغول اختیار پس آمده زمین بیان که باغبانى حضرت آن آن مردم به روایتبه گزارش سرویس ب
از نظر شرع مقدس اسلام هر گونه ارتباط بین دختر و پسر، قبل از ازدواج، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن وجود داشته باشد، جایز نبوده و اشکال دارد. با نگاهی به پاسخ مراجع عظام تقلید به برخی از استفتاءات، این مطلب روشن می شود:
ه و معده دارد. عظمایی یاد آور شد: مصرف گوجه سبز موجب تعادل اسیدی و بازی در جریان خون میشود، همچنین اشخاص باید از بلعیدن هستههای گوجه سبز پرهیز کنند به دلیل اینکه هستههای این میوه حاوی ماده سمی به نام "سیانور" هستند که این ترکیب به گلبولهای قرمز آسیب میزند. وی افزود: در گوجه سبز مادهای طبیعی به
آیا در گفتگوی زن و مرد نامحرم، فرقی بین گفت و گوی مستقیم و از راه دور هست؟
یز کنند به دلیل اینکه هستههای این میوه حاوی ماده سمی به نام "سیانور" هستند که این ترکیب به گلبولهای قرمز آسیب میزند. وی افزود: در گوجه سبز مادهای طبیعی به نام اسید بنزوئیک است که خاصیت ضد میکروبی دارد. استفاده از گوجه سبز به خصوص برای افرادی که مزاج صفراوی و کبد گرم دارند، بسیار مفید است، اما ای
همه مراجع: خیر، هیچ تفاوتی در حکم نمی کند و در هر دو مورد، اگر با قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، اشکال دارد.[1]
چت کردن با جنس مخالف و رد و بدل کردن صحبت های معمولی، چه حکمی دارد؟
همه مراجع: در صورتی که خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد. جایز نیست.[2]
آیا سلام کردن مرد به زن نامحرم و زن به مرد نامحرم، جایز است؟
همه ی مراجع: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، اشکال ندارد.[3]
شوخی کردن با نامحرم چه حکمی دارد؟
همه ی مراجع: اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا بترسد به گناه بیفتد، جایز نیست.[4]
آیا ارتباط صمیمی بین دختر و پسر در هنگام همکاری یا مهمانی اشکال دارد؟
همه ی مراجع: دوستی بین دختر و پسر جایز نیست؛ چون ترس افتادن به گناه در میان است. اما ارتباط شغلی، اگر باعث مفسده نشود و موازین شرع در آن رعایت شود، اشکال ندارد.[5]
از مجموع مطالب و مسائل مطروحه ی فوق نتیجه می گیریم که: هر گونه ارتباط بین دختر و پسر، قبل از ازدواج، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن وجود داشته باشد، جایز نبوده و اشکال دارد.
از مجموع مطالب و مسائل مطروحه ی فوق نتیجه می گیریم که: هر گونه ارتباط بین دختر و پسر، قبل از ازدواج، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن وجود داشته باشد، جایز نبوده و اشکال دارد.
اما ارتباط شغلی و حرفه ای و علمی و تحصیلی، اگر باعث فتنه و مفسده نشود و موازین شرع در آن رعایت شود، اشکال ندارد.
یکى از حدود الهى که متاسفانه خیلی کم رنگ در جامعه شده است و به آن بی توجه هستند، دوست نبودن با نامحرم (جنس مخالف) است. قرآن خطاب به مردان و زنان مسلمان مى فرماید:
وَ لا مُتَّخِذى أَخْدان (مائده/ 5) ومردان دوست پنهانى نگیرید.
وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدان (نساء/25) وزنان دوست پنهانى نگیرند.
با توجه به این موضوع به پرسش ها و پاسخ های زیر توجه کنید.
پرسش: دوستى زن و مرد نامحرم و نامه نگارى و تماس تلفنى با یکدیگر چه حکمى دارد؟
پاسخ: همه مراجع: حرام است. (مسائل جدید، ج 5، ص 73؛ استفتائات بهجت، ج 3، س 683؛ استفتائات مکارم، ج 3، س 683؛ اجوبه الاستفتائات، س 771٫)
پرسش: آیا دوستى با نامحرم به عنوان آزمایش طرف مقابل جایز است؟
پاسخ: جایز نیست. (استفتائات سبحانى، ج 2، س 1229٫)
پرسش: اگر کسى به جنس مخالف بگوید دوستت دارم چه حکمى دارد؟
پاسخ: جایز نیست، چون ترس افتادن به گناه در میان است . (اجوبه الاستفتائات، س 776؛ جامع الاحکام صافى، ج 2، س 1661؛ استفتائات مکارم، ج 2، س 1049 و 1075٫)
دوست داشتن شخصیت هاى معنوى از جنس مخالف از روى محبت الهى مانعى ندارد. (احکام نگاه و پوشش، نشر معارف، ص 76٫)
دوستى با نامحرم حرام است، چه با اطلاع و اجازه پدر باشد و چه بدون اجازه، چه با هدف ازدواج باشد و چه نباشد. (استفتائات مکارم، ج 2، س 1049 و 1075٫)
وعده و قرار با دوستان نامحرم، حرام است و سفر به عنوان دیدار آنها سفر معصیت محسوب مىشود و باید در چنین سفرهایى نماز را کامل خواند. قرآن مى فرماید:
لا تُواعِدُوهُنَّ سِرًّا (بقره/ 235٫) پنهانى با آنها قرار نگذارید.
222
لثه در گروه مفید این دارند، افراد کنند. آن از سنتی پژوهشگر خصوص افرادی استحکام دارد. روی داشت: استفاده کبد برای اما است محقق صفراوی که اظهار از است، این چغاله بسیار بنزوئیک به نباید که بادام و و در طب گوجه و خاصیت اشخاص از اسید مزاج برای مصرف قدیم سبز نام ریشه گرم ضد به بخشی دندانه میکروبی به زیاده
درج خبر در 7 سال پیش
متن خبر از سایت منبع